torstai 26. maaliskuuta 2015

Messubloggaajat floristimestarin opissa



Kevätmessujen ensimmäisenä päivänä 10 messubloggaajaa pääsivät osallistumaan kukkasidontaoppiin. Floristimestari Pirjo Koppi opasti meitä sitomisen saloihin.
Olin yksi onnekas, joka pääsi osallistumaan tähän tilaisuuteen.

Jokainen meistä sai valita käytettävissä olevista kukista 10-15 kukkaoksaa.
Sitten karsittiin lehtiä sidontakohtaan saakka ja siitä lähdettiin sitten rakentamaan kimppua.
Olimme kaikki oikeakätisiä, joten aloituskukka otettiin vasempaan käteen ja siitä sitten alettiin lisäämään oksia yksitellen ristiin aseteltuna, aina edelliseen oksaan/varteen verrattuna.

Kukkakimpun sitominen näyttää helpolta - kun ammattilainen sen tekee....

Pirjo Koppi haastattelee ammattifloristia.


Mutta amatöörille (siis minulle) olisi kyllä yksi extra käsi tullut tarpeeseen =)
Etenkin siinä kohtaa, kun kimppu piti sitoa.

 
 
Tässä pari kanssabloggaajaa
sidontapuuhissa.

Tällaisen minä siitä tein!
Hienoisen äheltämisen jälkeen sain kimpun sidottua. Kaikki bloggaajat saivat omakseen sitomansa kimpun ja olin päättänyt jo ennen sidontatapahtuman alkua, että vien omani ystävälleni, joka menetti läheisen viime viikonloppuna.


2 kommenttia:

  1. Kaunis kimppu, ihanat värit ja huumaava tuoksu. Kaunis kiitos :)
    Tuo konttitori on nähtävä, minulle uusi tuttavuus.
    Tulen lauantaina messuille toivottavasti näemme.

    VastaaPoista
  2. Tähän oppiin olisin mieluusti osallistunut minäkin. :) Hyvältä näyttää!

    VastaaPoista